Cape Trib

Hej på er mina gullebullar, hoppas att ni mår bra! Jag själv har åkt på en förkylning, går runt och har ont i halsen :( Men annars mår jag strålande! Tänkte fortsätta berätta för er om lite utflykter vi har gjort på sistone. 

Häromdagen åkte vi på en dagstripp norr i landet, ända upp till Cape Tribulation! Själva resan tar cirka 3 timmar, så vi gjorde ett par stopp på sevärdiga platser påvägen dit.
Första stoppen: The Wildlife Habitat! Ett zoo! Träffade bl.a. koalan Samson. Jag struntade i att betala $17 (så himla dyrt) för att få ett foto med honom, men jag fick klappa iallafall!
Här fanns massor av spännande djur. Bland annat kängurur, wallabes, krokodiler och fåglar. Såg för första gången den farliga fågeln Cassowary som är gigantisk och med ett enormt horn på huvudet. Dessa kan man stöta på i djungeln, men de är bara farliga om man provocerar dem. Jag har tyvärr ingen bild på en cassowary att visa er.

Matade en liten wallabe! Nusse!
Sedan bar det av vidare på resan. Åkte över Daintree River, stannade en snabbis vid en fantastisk utsiktsplats som heter Alexandra, tog en liten promenad genom regnskogen och åkte vidare till Cape Tribulation Beach som ni kan se på bilden. Allt var så otroligt vackert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0