Die söndagsdepp, die!

 Idag har varit en skön dag. En söndagsdepp-fri dag! Och det är ju faktiskt den bästa sortens söndagar som finns. Jag har legat och latat mig i soffan, lagat god lunch, promenerat med en fin vän i skogen och pussats med min Daniel. Det finns liksom inget utrymme för deppen. Och nu avslutar jag dagen med att lyssna på Lana Del Rey! Deppen har ersatts med peppen (höhö)!
 
Hela helgen har gått i samma spår - en skön balans mellan skoj och absolut ingenting. Igår spenderade jag hela dagen i soffan med film och serier. I förrugår träffade jag som sagt ett par barndomsvänner för lite vin och prat. 
Appropå det så hände en riktigt sjuk grej mig i fredags. Vi hade precis varit och köpt en baginbox på systemet och var påväg till pendeltåget. Helt plötsligt, out of the blue, börjar min systemetkasse dras bakåt och min första tanke är att någon råkade stöta till den i förbifarten. Men kassen fortsätts att dras bakåt och när jag vänder mig om för att se efter så står där en man och försöker stjäla den ifrån mig! Så där står vi och drar mitt vin åt varsitt håll och när jag faktiskt inser vad som händer brister jag ut i ett okaxigt "men lägg av!", och tillslut inser puckot till man att jag inte kommer släppa kassen och springer därifrån. Jag har aldrig varit med om något så fräckt! Hädanefter tänker jag hålla i mina saker som om de vore mina barn.. 
 
Hela händelsen bidrog i slutändan till en hel del skratt och ett par extra uppskattade glas vin ;) Notera hur söndersliten min påse är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0