Whiney-pants!

Tanken var att jag skulle baka en banoffe-paj igår när jag var sådär supersugen på paj, men istället blev det en bit pekanpaj på ett fik i stan med Emilie. Inte alls lika god som jag ville att den skulle vara, och speciellt inte lika god som banan-kola-pajen jag själv hade tänkt göra. Som ni säkert förstår gjorde detta mig väldigt besviken med tanke på att mina cravings för paj de senaste dagarna har varit galna. Så när jag väl sätter mig ner för att dämpa suget med en mumsig bit visar det sig att den inte alls är så mumsig som jag hoppas att den ska vara. Vad fan liksom, varför kunde inte den där pajbiten vara helt sinnessjukt god för?! I flera dagar hade jag byggt upp mina förväntningar och förhoppningar om min nästa bit paj kommer vara så god att den måste jämföras med något magiskt och utomjordiskt!..men nej. Jag gick och köpte en medelmåttig, alldeles för söt och inte alls himmelskt god bit. 
 
Note to self: BAKA SJÄLV NÄSTA GÅNG whiney-pants
 
Önskar att jag hade min syster hemma hos mig, och inte på andra sidan jorden (hej fröken överdramatisk) för då hade hon säkerligen bakat allt jag önskat och lite till :( Kladdkaka med jordgubbar, mini-scones med marmelad, grädde och gudomligt god och hemmagjord lemon curd, pavlova och, såklart, en banoffe-paj.

Kommentarer
Postat av: Tharanga

Överdramatisk much? Andra sidan jorden? Gullunge! Jag är hemma snart, då kan vi baka en banoffe paj :)
Å andra sidan är det nog bättre att du önskar dit din andra stora syster, då hon stod för det mesta av kalaset och jag assisterade...

Note to self: festa inte till 5 på morgonen om du ska ha hem gäster dagen efter på Afternoon Tea. Om du ändå gör det, se till att din supereffektiva syster är hemma med dig!

Svar: Hur länge är du här? :DJag önskar att alla mina systrar kunde komma hit och pyssla om mig, men jag tar det jag får ;) Längtar tills du är häääär!
rey.blogg.se

2012-10-27 @ 14:51:36
Postat av: anette

NEHJMEN FRÜGAN! inte visste jag att du hade blogg :) gud vad roligt. dig ska jag hålla koll på ;) allt bra?

Svar: HALLÅÅÅ! :D Nej det är inte många som vet det, den är lite smyghemlig sådär ;) Lilla jag som är så blyg har inte riktigt vågat släppa ut bloggaren inom mig ännu haha. Allt är bra, hur är det själv?:D
rey.blogg.se

2012-10-30 @ 00:35:59
URL: http://enlitenanette.blogg.se
Postat av: anette

titta du hade svarat här, det fattade inte jag :) jag är nog likadan, inte så många som vet om min blogg heller. jag mår bara bra faktiskt! pluggar, jobbar och lever när jag orkar :) hur är det med dig?
KRAM

Svar: Ja det blir liksom här automatiskt när jag tycker på svara haha, är för lat för att göra på något annat sätt.Jag tycker att det är ganska skönt ändå, jag är ju så himla o-offentlig av mig som person egentligen. Jag känner hur mycket press som helst redan nu när jag har typ fem läsare haha. Har den för min egen skull så att jag ska lära mig att inte känna så mycket press inför sånt här. Tids nog!
Men kul att höra! Bor du i Bålsta? Jadu, med mig. Just nu vågar jag inte riktigt känna efter faktiskt, har det lite struligt med livet just nu känner jag. Så den där nedskrivna kramen tar jag mer än gärna emot! Och back at you frugan! <3
rey.blogg.se

2012-11-03 @ 10:48:08
URL: http://enlitenanette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0