påsk

Förra måndagen tog jag mitt pick&pack och satte mig på ett tåg mot Hudiksvall och syster nr 2. Där möttes jag av två glada syskonbarn! Vi kramades och busade en kortis och sedan var det läggdags. 
Det var dessvärre sjukstuga i Hudiksvall, så om dagarna låg vi mest i soffan om vi inte busade, ritade eller påskpysslade. 
Sedan blev det fredag och då packade vi bilen full och begav oss till syster nr 3 i Falun! Där fick jag mysa med alla mina 3 syskonbarn+bebisen som är påväg. 
Vi satt uppe till klockan slog natt och jag hade världens finaste i mitt knä. Vet inte vem som njöt mest - Melvin som fick pill i håret tills han somnade, eller jag som fick ha min äldsta systerson i knät och mysa tills han somnade. Tänk att han snart fyller 13 år. Sluta. Väx!

Dagen efter var det plötsligt påsk och barnen (jag inkluderat. Älskar att jag fortfarande räknas som barn <3) fick gå på påskäggsjakt. Då blev man nöjd för då fick man proppa kinden full med godis! 
En smörgåstårta och en sockersöt påskkärring
Innan middagen så fick jag prova på något så galet som eldsprutning! Min äldsta systers kille är nämligen eldslukare och preppade mig med lampolja, fil och eld såklart. Sen var det bara att köra. Och jävlar i gatan vad kul det var! Jag är kung på att spruta eld! 
Sedan blev det middag, tv-spel, bus, mys och självklart lite gitarr och sång. Avslutade dock natten med magsjuka. Bortsett från det var det en fantastisk helg! Glad påsk.

Kommentarer
Postat av: Tharanga

Åh, undrar vem som är syster numero uno!!

2013-04-03 @ 15:12:00
URL: http://tharangark.wordpress.com
Postat av: Anonym

Härliga bilder! Ja...jag undrar hur du har räknat?! :)

Svar: Jag räknade från mig och uppåt, vilket är väldigt ologiskt. Du är ju nummer ett! <3
rey.blogg.se

2013-04-18 @ 17:46:35
Postat av: Petra

ÅÅå äntligen har jag adressen till din blogg:) Vilka fina bilder<3 PUSS

2013-04-18 @ 20:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0