Juldagen

På juldagen vaknade jag kl 11 av främmande röster i lägenheten. Mina 4 italienska flatmates hade tydligen bjudit över sina italienska vänner på jullunch, som de inledde med öl. Tackade nej när jag, fortfarande iklädd sovkläder, blev erbjuden en bärs och begav mig istället till Viola för pannkaksfrukost - det var ju faktiskt onsdag=pancake breakfast.
 
När kl slog 2 ringde Patrizio och meddelade att lunchen strax var klar, så jag knatade hem igen, lite piggare och redo för öl och pasta.
Vi drog ut alla stolar vi kunde hitta i lägenheten och dukade upp långbord på balkongen.
Lunchen, en seafood pasta, tillagades av 3 utav killarna som jobbar som kockar. Det var den godaste pastan jag har ätit på år och dar. Dog matdöden.
Hela italienska gänget+lilla jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0