PRIDA fyller 22

Maj är en bra månad på många olika sätt, bland annat för att det börjar bli varmt och grönt och fint ute. Men främst är det en bra månad för att lilla jag fyller år i maj! Varenda år! 
Jag har en fin vän som även hon fyller år i maj (varenda år hon också!). En dag för flera veckor sedan fick vi den fantastiska idén om att slå ihop 2 födelsedagskalas till 1.
Och efter något som känts som oändlig planering så var dagen plötsligt kommen!
Vi fixade en helt vansinnig meny inför middagen som bland annat bestod av minihamburgare. Vädret var ganska fint så vi fick publik till vår hamburgarrullning och grillning.
Efter en räkig förrätt var det dags för huvudrätten (-erna). 2 olika minipizzor och 3 olika minihamburgare. Jag och Ida är genier. Vill bara tillägga att vi lagade allt från grunden. Allt! Mina fötter gör fortfarande ont efter alla timmar vi stod och slet i köket. Men det var det värt! 
Det blev himla mycket spring för våra fina gäster som fick förflytta sig ut och in till matbordet mellan rätterna. Men det gick bra ändå för de sysselsatte sig själva med att leka charader medans vi städade undan och dukade fram nästa rätt. 
Hela middagen gick i ett mini-tema, så vi passade på att proppa in 5 olika efterrätter. Tänkte att det var okej eftersom att de var i miniformat. Vi bjöd på mascarponekräm med jordgubbar, kladdmuffins, citronmarrängpaj, fruktsallad och milkshake spetsat med lite baileys (gudars skymning, bästa idén). Tror att varenda en utav oss dog matdöden.
Vi var totalt 10 stycken på middagen! Ovan ser ni två fina töser som jag i stort sett är deltidssambo med.
Alltså herregud, trots planering så blev det kaos och stress innan gästerna anlände. Tanken var att vi två skulle förbereda och laga allt som vi kunde dagen innan, men SJÄLVKLART så fick jag ont i magen som i stort sett gjorde mig soffliggande och vi fick skjuta upp det mesta till själva kalasdagen. 5 minuter innan de första gästerna anlände sprang jag, Ida och Idas käraste Daniel omkring som tokiga små höns och gjorde iordning oss och städade och stekte lök och blåste ballonger och dukade bordet. Men bra blev det, för vi fick komplimanger för allt av varenda person! 
Och bäst av allt - alla skrattade och hade kul och tog mera mat och var nöjda! Och då blev ju vi också nöjda och himla glada!
 
Kvällen avslutades i stan på ett dansgolv och dagen efter mådde jag som förtjänat=bakis, ont i fötter och ben och SVINTRÖTT. Det var en sån himla, himla fin kväll!
PRIDA ♥

Kommentarer
Postat av: Tharanga

Fasen vad fint ni gjort Prida!! Såg riktigt gott ut. Synd att jag missade den bara :/

2013-05-13 @ 12:33:05
Postat av: Ida

Bästa middagen everrr! <3

2013-05-13 @ 20:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0