Måndag

Jag har en tråkig nyhet för er Hitta Nemo-älskare där ute... Det finns ingen gata här i Sidney som heter Wallaby Way. Vet inte vad jag ska tro längre... Hitta Nemo är en LÖGN! Nemo blev inte tillfångatagen när han modigt nog simmade ut för att nudda satyget. Han blev inte motvilligt transporterad till ett tandläkarkontor i Sidney, placerad i ett lite akvarium för att vänta på sin omskakande död i en plastpåse. HAN SIMMADE ALDRIG IGENOM THE RING OF FIRE! För 42 Wallaby Way FINNS INTE!!!! Bara så ni vet.
 
Utöver den ovan nämnda besvikelsen så levererar Sidney i övrigt! Jag är för tillfället och hälsar på hos min farbror och hans familj. 
Jag bor hos dem med deras lilla ragdoll Panda, som för övrigt är den enda som inte är jättevälkomnande. Hon är lite svårflörtad, men väldigt fin!
 
En fantastisk sak med den här staden är att det tydligen bor en del singaleser här, så de har singalesiska restauranger och affärer! Vilket är helt vansinnigt underbart för en som älskar singalesisk mat! Maten där är nästan lika god som mammas!
 
Hittills har jag inte gjort så mycket förutom att äta. Men igår tog min kusin och hennes kille mig in till stan och visade mig Opera Huset och The Harbor Bridge. Vi satte oss och åt mat och drack vin med båda som utsikt. Det var jättefint! Glömde dock kameran så får visa er bilder någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Niroshi

Ååå vilka söta koalor. Känner mig som en koalamamma :)
Härligt att få umgås med kusinerna. Puss och kram. Var rädd om dig!

2013-11-05 @ 07:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0