P. Sherman Wallaby way 42 Sidney

Hej på er! Hur mår ni? Känn er fria att skriftligt svara, jag är genuint intresserad! :D

Ligger i mitt fantastiska sovrum på hostlet här i Brisbane. Vi bor i ett tjejrum med 6 bäddar. Av de rum jag har sett hittills här på detta hostel, så är detta det finaste rummet. Det har liksom karaktär! Trivs även ganska bra med rumskompisarna - Leila, och de tre tyskarna Lea, Camilla och Jamie. För att förenkla kommunikationen när det krisar har vi satt upp en lapp på dörren som lyder "JAG MÅSTE [MOST+E] KISSA/BAJSA". Jag och Leila behöver såklart ingen lapp för vi vet redan hur man säger det på tyska.

Såhär ser min säng ut! Texten på väggen är från en låt. Allt här går i ett slags "under vattnet"-tema vilket är himla passande då hostlet heter Yellow Submarine. Jag har helt klart bästa målningen.

Men jag gillar inte staden Brisbane så värst mycket. Den erbjuder liksom ingenting. Att vi i stort sett enbart har hängt på biblioteket säger ju ganska mycket! Däremot har vi ett par vänner här som gör staden lite bättre. Bl.a. våra roomies, men även ett par killar vi träffade på segelsemestern! Vi har vid ett par tillfällen käkat middag hos dem och deras skolkamrater. Men trots härligt fölk känner jag att det är dags att röra mig ifrån den här staden. Heeeeeela vägen till Sidney (därav rubriken (citat från Hitta Nemo))!
Imorgon flyger jag dit och hälsar på min farbror! Dessvärre lämnar jag Leila som ska stanna kvar vilket känns lite synd, men vi ses säkert senare! Om inte annat så ses vi i Sverige ju.

Så ikväll blir det till att packa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0