Underbara segelsemestern till Whitsundays

Som jag nämnde tidigare så finns det inte mycket att göra i Airlie Beach. "Stan" består av 2 gator och 2 rondeller. Pyttefnaskstad. Anledningen till att man åker dit som turist är i stort sett för att besöka Whitsundays öarna. Och det var ju precis därför vi åkte dit!
Med denna fina pärla och ett härligt crew så åkte vi ut på en 2 dagars segelsemester! Båten heter British Defender och är en gammal racerbåt! När de hissade upp seglet så lutade båten massor!
Hoj hoj kapten! Besättningen bestod av David som var kapten, Justin som var hans segelperson (ja inte tusan vet väl jag vad sånna personer kallas för) och Morgan, vår kock som lagade FANTASTISK mat!
Det är viktig att skydda huden hörrni! Jag har inte bränt mig en enda gång, men man måste vara rädd om sig ändå. Speciellt på båt i och med att man blir utsatt för dubbelt så mycket sol eftersom vattnet reflekterar.
Såhär såg våran segelrutt ut.
Det var inte bara under snorklingen man fick se djuren. Vi såg bland annat den här sötnosen som simmade upp till ytan och sa hej! Och ett par av hans vänner! Men även ett par gigantiska fiskar som vi matade med bröd, och något som såg ut som en haj. Oklart dock om det faktiskt var en haj, det var väldigt mörkt. Tydligen så fanns det riktigt stora hajar som vaknade om nätterna på ett ställe vi stannade till vid. Där fick vi inte bada :D Såg även en delfin! Och detta var bara djuren jag såg från båten! Såg massa fler när jag snorklade.
Dag nummer 2 på British Defender gjorde vi det första stoppet på fastland - Whitsunday Island! MAGISKT ställe! På bild ser ni Whitehaven Beach. Bilderna ger det ingen rättvisa. Har aldrig varit med om något liknande. Stränderna var kritvita, sanden sval, vattnet vackert blått.
Turistbilder var såklart obligatoriska, dock har vi ofta svårt att vara seriösa.
Jag och Leila förvandlades till barn. Sprang runt, lekte, hoppade i vågor. Kanonkul!
Underbart ställe! Är så glad att vi åkte dit!
Lagom till solnedgången var det dags att åka tillbaka till segelbåten för vår sista natt på båten. Denna natt orkade vi vara uppe lite längre än natten tidigare och satt ute och drack Goon under en klar stjärnhimmel. Det var så fruktansvärt vackert att se alla stjärnor! Jag har aldrig sett så många stjärnor på himlen förr! Utan ljuset från byggnader kunde man se varenda en! Magiskt.
Den sista dagen. Såhär låg vi och slappade varenda dag sålänge inte båten tippade för mycket. Det var så himla skönt!
Hela fina gänget!

Hela segelsemestern var underbar! UNDERBAR! Klarade mig dessutom från att bli sjösjuk! Hurra! Dessvärre hade inte alla den turen. Och hur vet jag det? Jo, för jag vaknade av ljudet av kräks i toaletten som låg precis intill min säng. Efter ett par omgångar insåg jag att det var lönlöst att försöka somna om, så strax innan kl 6 gick jag upp och satte mig och läste med en underbar soluppgång som utsikt. Älskar livet här!


Kommentarer
Postat av: Gizmo

Ååhh, vad fint allt ser ut!!! <3

2013-10-10 @ 10:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0