Spontana tisdagen

Idag har varit en såndär spontan och härlig dag. Vaknade och beslöt mig för en sovmorgon pga inga som helst planer för dagen alls. Vaknade och beslöt mig för att sova lite till ändå. Sedan fick det vara nog.
Smsade min gamla flatmate för att dubbelkolla om det verkligen är imorgon han åker tillbaka till Italien. Och det stämde :(
Fin glass-selfie tagen med jättetrasig mobil. (fattar inte varför bilden envisas över att ligga ner.......gah)
Vi bestämde oss för att käka glass från mitt jobb. Nomz extra deluxe! Jag valde mina favoriter 'chocolate, almonds and caramel' och 'ferrero rocher'. Satan i gatan vad god glass vi gör alltså.
Sedan ville Alessandro dra till stranden en sista gång, och i och med att jag hade cirka noll planer så hakade jag på. Halvtrist väder dock, det har varit lite molnigt och inte så jättevarmt på sistone, så det blev inget dopp för mig. Men jag sov och var nöjd ändå. Och solen tittade tillochmed fram en del! Men hoppas att det blir bättre väder snart... det ska ju för tusan vara sommar här nu.
 
Sedan på kvällen gick jag hem till min gamla lägenhet med mina gamla grabbar och åt avskedsmiddag med dem! Hade babblat hela dagen om en pizza jag älskade att äta när jag var i Italien med svamp och korv, så när jag kom dit överraskade de mig med pasta con funghi e salsiccia (svamp och korv alltså) som de kallade Pasta Prisca. De hade svårt att säga hela mitt namn i början när jag lärde känna dem så de kallade alltid mig för Prisca, som tydligen är ett vanligt italienskt namn. Gölligt ju!
 
Efter mat och efter att blivit tillsagd att jag absolut inte fick diska trots att jag insisterade så promenerade de allihopa med mig till min nya lägenhet. Underbaraste killarna! <3 Älskar, älskar, älskar dagar som dessa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0