Straya day!

I söndags var det Australia Day woop hurra! Tråkigt nog så var jag tvungen att jobba stängning. Till kl 23. Vi hade cirka 1 kund i timmen från kl 7, så jag var ganska så prirriterad över att inte få stänga tidigare som chefen lovade om det inte skulle vara så mycket kunder. Och inte nog med det, min kompis fick av misstag med sig mina nycklar med sig. Jag behöver alltså nycklarna för att ta mig in i entrén, åka upp till min våning med hissen, och ta mig in i lägenheten. Och som om inte det vore nog. Min mobil var död så jag kunde inte ringa till någon. Så himla idiotiskt.
Som tur var kunde jag smita in i entrén när någon annan gick in, och där inne hittade jag ett eluttag, och gissa om jag var glad att jag hade min laddare i väskan! Hurra! Tillslut kom min house mate ner och hämtade mig.
 
Jag var, som ni säkert förstår, på sämsta humöret, men blev genast glad när jag får ett samtal från min kusin om att de har åkt hela vägen in till stan för att hämta mig! Gobullar! Så vi åkte hem till dem och glodde på film och åt mat och hade det mysigt.
Dagen efter var en public holiday så vi passade på att fira Australia Day då istället, och min farbrors födelsedag, med en galen BBQ! Vi hade cirka allt i matväg och jag dog matdöden hur många gånger som helst.
Vi åt, spelade badminton, soccer/football eller vad det nu heter, och cricket! Så himla australienskt dagen till ära.
Den här lilla mysbullen var också med! Han heter Loki och är typ den bästa hunden jag har träffat någonsin! Så himla söt!!!!
Vi avslutade dagen med att åka hem till en av mina kusiners mostrar och badade i deras pool. Hade en sån himla perfekt dag! Älskar det här stället och de här människorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0